Alla inlägg under januari 2007

Av Majje - 13 januari 2007 00:00

Jag har varit huslig och bakat bröd. Ett jävligt nyttigt bröd dessutom. Riktigt gott och mättade. Fick receptet av syrran. Det innehåller: gröna linser, rågmjöl och pumpafrön mm. Nu låter jag som en healthqueen men det är jag verkligen inte. Ni som känner mig kan skriva under på det!

Av Majje - 11 januari 2007 16:41

4 timmar senare...DOM RINGER MIG FORTFARANDE OCH TALAR IN MEDDELANDEN PÅ MIN TELEFONSVARARE. HJÄLP!!!!!!

Av Majje - 11 januari 2007 13:02

VAD NI ÄN GÖR, LÄMNA INTE UT ERT TELEFONNUMMER TILL SATS!Igårkväll var jag korkad nog att lämna ut mitt telefonnummer på en internetblankett på sats hemsida. Jag ville endast veta priserna. Icke sa nicke. Nu ringer det konstant i min mobil. Först sats älvsjö, sedan telefonplan och sedan hötorget. Alla dessa samtal skedde under en kvart! Under mitt andra samtal panikade jag och råkade boka i mig med en personlig tränare. Efteråt insåg jag vad jag hade gjort. Fan fan fan fan. VARFÖR?! Så jag har haft ångest i kanske drygt en timme nu. Sedan tog jag mod till mig och ringde och avbokade. En sten föll genast från mitt bröst. Jag hatar när nån ska så bredvid och "peppa", typ "Bra Maria o så tar vi liiiiite till, komigen!!!". Fy fan alltså, jag ser det framför mig. Tack gode gud att jag ställde in. Jag har nästan fått avsmak för sats nu. Usch, så fort det ringer något konstigt nummer, så vet jag vem det där. Vägrar svara.

Av Majje - 10 januari 2007 20:26

Nu har jag äntligen införskaffat den rätta skärmen till min söta söta mac mini. Hittade på blocket för endast 1300 kr. Ni vet den jag skrev om för evigheter sedan http://majje.bloggagratis.se/2006/09/Min gamla Dell skärm, kan som rubriken avslöjar, kan go to hell. Kolla så fint det blev!!!!!

Av Majje - 6 januari 2007 00:42

jag ska, jag ska, jag ska, jag ska, jag ska, jag ska, jag ska, jag ska, jag ska, jag ska, jag ska, jag ska, jag ska, jag ska, jag ska, jag ska, jag ska, JAG SKA!!!!

Av Majje - 6 januari 2007 00:25

http://www.hm.com/se/__jobdetail.nhtml?jobid=7396&jobcityid=1Åh, jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Majje - 5 januari 2007 01:57

Nu ska jag berätta om ytteligare en kundupplevelse eller vad man nu ska kalla det. Idag kom det in en ytterst underlig dam på kanske 70 bast. Det var strax innan stängning och jag höll på och "vinyla" banden (dvs städa). Så frågade hon mig "Skulle jag kunna få låna en femma?" Jag blev lite paff av frågan för vem är så dum som går och frågar om man får låna pengar av en affär. Hur dum tror hon att jag är egentligen. Sedan sa hon att hon hade 500 kr. Då sa jag att jag helt enkelt kunde växla dem så hon kunde få sig en femma. (Kassan var stängd men jag öppnade den bara så jag kunde ge henne växlen). Det godtog hon. Men så sa hon strängt "Ta av dig diskhandskarna!" så hon direkt. Jag svarade "Öh, ja självklart". Så jag tog av mig ena diskhandsken som jag hade på mig och öppnade kassan med högerhanden. Då sa hon ännu mer irriterat "Ta av dig dig den andra handsken!! Vad är det för medel du har egentligen?!" Jag svarade vad det var och tog av mig den andra handsken. Då utbrast hon "MEN NU HAR DU JU RÖRT VID DEN!". Hur har damen tänkt sig att jag ska ta mig den annars, jag har fan inte tre händer? Haha, historien fortsätter...Sedan när hon kom tillbaka för att hon skulle betala så hade tydligen en kollega kollat på henne. Så först frågade hon mig "Din kollega kollade på mig, varför då?" jag svarade att hon förmodligen kände igen henne kanske eller så kollade hon bara. Tydligen blev hon inte nöjd med mitt svar så hon gick fram till min kollega och frågade varför hon tittade. Jag skulle kunna skriva en uppsats om alla knäppa kunder jag stöter på varje gång på jobbet, haha.

Av Majje - 4 januari 2007 02:47

Under mina månader i kassan har jag börjat lägga märke till en sak med kundtypen. Alla kommer från olika länder och olika kontinenter men de alla har en sak gemensamt. De förvarar mynten (ofta även sedlarna) i fickan! Så när de ska betala rotar de i alla sina fickor och tillslut plockar de fram en näve med mynt. De betalar nästan alltid jämt för att de har så mycket mynt.
Jag undrar hur det kommer sig? Varför har de mynten inte i plånboken? Är det för att de har så mycket mynt att de inte får plats? Ett mysterium!

Ovido - Quiz & Flashcards