Alla inlägg under maj 2007

Av Majje - 31 maj 2007 19:11

Idag har jag sytt mitt första plagg någonsin! Det blev superbra med tanke på att jag aldrig har sytt kläder förut! Jag hade inget tyg hemma, så jag klippte sönder en gammal svart MUF-tshirt och en annan tshirt som var vit. Å va jag är stolt!

Av Majje - 31 maj 2007 12:42

Jag har nog aldrig tränat så hårt nån gång i mitt liv som jag gjorde idag. Körde spinning på träningscykeln. Jag andades lika kraftigt som en hingst och svetten bara rann ner för pannan. Efteråt var mina kläder alldeles blöta och jag kastade mig ner på golvet för att hämna andan. Efter ett par minuter reste jag mig upp. Hör och häpna, på golvet under mig låg det pölar, ja jag sa PÖLAR av svett!!!

Av Majje - 29 maj 2007 22:18

"Din ansökan om att bli antagen som studerande på Konstfacks kandidatprogram, läsåret 2007/08, har tyvärr inte kunnat beviljas."

Av Majje - 28 maj 2007 13:39

Idag på badhuset var det ett muskelberg (en man,vad annars?) i 35 års åldern som roade sig med att dyka ner till botten under mig och kolla upp när jag simmade. Gissa om jag blev besvärad. 

Av Majje - 23 maj 2007 22:31

Här sitter jag, med arbete upp till öronen. Det är sent och jag börjar bli trött. Men ikväll/natt ska jag sitta upp och teckna tills mina ögon blöder. Imorgon ska jag åka till Lidingö och lämna in mina förhoppningsvis perfekta arbetsprover. 

Jag blir så less på mig själv. Alltid samma visa om och om igen. Jag har vetat detta länge, jag kunde ha varit klar för flera veckor sedan. Men jag väljer att skjuta på det och så blir det att man sitter och tokstressar i sista minuten. Kanske har det med mognad att göra. Eller så är det så att jag helt enkelt föredrar piskan. Du vet, man brukar säga "morot eller piska". Är man en "morotsperson" så blir man effektivare när en belöning väntar. Jobbar man "under piskan" är det för att man inte vill ha stryk helt enkelt. I detta fall för att jag vill hinna klart i tid så jag eventuellt slipper gå och driva i ytterligare ett år.
 Stress gör under med mig, helt plötsligt får jag massa inspiration och kraft. Hoppas att jag slutar upp med att göra såhär i framtiden. Jag vill hellre ha moroten i bakhuvet än piskan. 

Av Majje - 22 maj 2007 13:26

Är beige det nya svarta?


Vet inte om jag är den enda som har tänkt på att alla 40+are alltid klär sig i beige. Nu tänker jag främst på kvinnor. Som jag har uppfattat det är det till och med mer populärt än svart! Varför det är så kan jag faktiskt inte svara på. 

Om någon av mina läsare är ett "beige-fan" var vänlig och lämna din synpunkt på detta. 

Av Majje - 20 maj 2007 23:12

Jag måste verkligen skruva upp temot i mitt liv, börjar bli tokig av all fritid!!!

Av Majje - 18 maj 2007 23:42

Jag har försökt att återuppliva en normalt sett munter person. Nämligen följande: 

1. Bada (jag badar aldrig eftersom jag tycker det blir för varmt) med doftande olja samt hårinpackning
2. Fixa håret och sätta på mig fina örhängen
3. Äta en gigantisk måltid
4. Göra chokladbollar samt avnjuta dem med mjölk
5. Kolla på film 

Det var när jag gjorde nummer 4 och 5 tillsammans det började ge effekt. Äntligen!

Ovido - Quiz & Flashcards