Alla inlägg under november 2006

Av Majje - 21 november 2006 21:17

Läske-blask. Usch! Har länge funderat på hur mycket Coca-cola company äger egentligen. Går inte att köpa en enda dryck utan att den ägs av Coca-cola. Så jag beslöt mig för att kolla upp det.

Coca-Cola
Coca-Cola light
Fanta
Fanta Free
Sprite
Sprite zero
Bonaqua
Bonaqua silver
Minute maid selection
Nestea
Powerade
Mer
Mini mer
Bjäre
Sansão
Tab x-tra
Seagram´s

Erkänn att du inte visste eller hur?

Av Majje - 13 november 2006 23:08

Klockan 22 tog hon lite vatten och torkade sig runt munnen. Nästan exakt 6 timmar efter förtäring. En riktig kraftansträngning faktiskt.

Av Majje - 13 november 2006 20:01

För två dagar sedan upptäckte jag världens fulaste och mest hysteriskt roliga reklam. Tv3´s reklam för programmet "Ondska". För er som ej sett den ser ena affischen ut som bilden ovan. Den andra är nästan ännu mer skrattretande. Det är ett tänt ljus, en bukett med röda rosor och så en vit lapp där det står "VARFÖR?" men svarta bokstäver. Så ruskigt fult att man vill kräkas och så fult att man viker sig av skratt samtidigt. Jag måste nästan se ett avsnitt och se efter om programmet är lika skrattretande som reklamen. Det skulle vara intressant att veta vilka typer av människor som seriöst kollar på sån där smörja, säkert norrlänningar.För några timmar sedan åt jag mat. Fortfarande går jag runt med matrester runt munnen. Stora röda fläcker efter tomatsås. Jag inbillar mig att jag inte har tid att ta bort det för jag ska räkna matte. Jag ser ut som ett mongo som inte kan äta ordentligt. Av någon anledning har jag ändå tid att sitta här. Hm, logiken går inte ihop. ORKA GÅ IN PÅ TOA!

Av Majje - 10 november 2006 23:55

Jag slutar aldrig förvånas över hur korkade saker y-kromosome lyckas komma på.

Av Majje - 9 november 2006 15:10

Idag avnjöt jag en klassisk majje-snabbmats-middag. Jag beslutade för att dela med mig av mitt toppenrecept!1 personIngredienser:2-3 dl makaroner (gärna fullkorn)Feta ost Solrostorkade tomater i oljaItaliens salladskrydda(om man vill flasha till det ytterligare, servera med färsk spenat!)Do like this:Koka makaronerna. När de är klara häll över på en lämplig tallrik. Kör över fetan samt tomater efter smak. Toppa med salladskryddan. READY TO EAT!Delikat och mättande. Servera med ett glas mjölk....brought to you by majje!

Ovido - Quiz & Flashcards