Alla inlägg under december 2007

Av Majje - 7 december 2007 23:42

Svd 6 dec: Riskerar du bli köpberoende?



Såhär vet du om du är i riskzonen:



  • Du tänker ständigt på shopping och planerar för nästa köp - JA
  • Du köper i allt större belopp alternativt större mängder för att uppnå kickar - JA
  • Du blir rastlös och irriterad när du inte får shoppa - LITE
  • Du shoppar för att slippa tänka på ensamhet, ångest, depression mm - NEJ, TROR JAG IAF
  • Du ljuger och manipulerar  din omgivning för att förneka vidden av ditt shoppande och slippa konfrontationer - DELVIS
  • Du köper saker du inte behöver eller inte har råd med bara för att du "måste" ha det - ABSOLUT
  • Du riskerar förlora viktiga relationer, anställningar eller studier på grund av ditt shoppande. Eller begår brott för att finansiera shoppandet - NEJ


Källa: Leg. psykolog



Kan informera vidare att det var min mamma som ville att jag skulle "testa mig". Resultatet vågade jag dock inte visa henne... 


Av Majje - 3 december 2007 21:14

"Place on earth" = Mitt rum

Ovido - Quiz & Flashcards