Alla inlägg under september 2007

Av Majje - 30 september 2007 21:19

Denna vecka har vi haft en helveteskampanj, "Har du medlemskort?". Då är det tänkt att vi i kassan ska fråga varje kund om de har medlemskort. Om vi skulle råka glömma att fråga så ska kunden få en femmanlott. Men om jag ser nån dra sitt medlemskort eller de står och håller det i handen känns det urdumt att fråga. Men då finns det vissa kärringar som säger triumferande "Du frågade inte efter mitt medlemskort så då ska jag få en femma!". Var en kvinna som blev jätteupprörd när jag försökte förklara för henne att eftersom hon redan dragit sitt kort så behövde jag inte fråga henne. Blir ju urdumt om jag ska fråga om hon har medlemskort när hon redan dragit sitt. Aja, men jag gav med mig och gav henne en lott och sa lite irriterat "Aja, du får en då. Vi vill inte ha sura kunder." Då skriker hon ut argt "Nej, det är bäst för dig! Det var som fan alltså!". Hoppas att kampanjen tar slut denna vecka. Jag står inte ut!

Av Majje - 29 september 2007 14:17

Jag har kommit in i en "deppmusik"s period. Jag lyssnar bara på David Bowies Heathen (en av mina favoritskivor), Sisters of mercy och Joy Division. Klarar inte av glad musik, är glad redan så det räcker.

Av Majje - 24 september 2007 23:10

Samma sak har hänt igen.
Saldo: -346 kr.

Av Majje - 20 september 2007 21:52

För några minuter sedan glömde jag bort vilket år det är och jag gissade på 2006. Fick kolla i almenackan och det visade sig att det var 2007.

Av Majje - 20 september 2007 19:14

Idag har jag fått två påpekande om mina kläder. Den ena personen var min mamma och den andra var en klasskamrat och de båda konstaterade att jag bara har svart på mig. Jo, det är väll delvis sant. Tillexempel idag hade jag svarta jeans, svart topp, svart kofta, svarta örhängen, svart jacka, svarta skor, svart väska och när jag tog på mig en svart halsduk blev det bara för mycket. Så då tog jag en brun i ren protest.

Av Majje - 16 september 2007 12:41

Idag ska jag göra absolut ingenting. Och det ska bli så jävla härligt! Jag har på mig fula mjukiskläder och jag ser allmänt skräpig ut och det är perfekt. Önskar att jag kunde vara fulare. Rummet är ett bombnedslag och jag har sovit bort halva dagen. Vid nio tiden ringde det i min mobil från ett okänt nummer och jag kände på mig att det var ifrån jobbet. Så jag svarade inte, vilket var mycket klokt. När jag kollade upp nummret var det mycket riktigt från jobbet. Hade de frågat mig om jag kunnat jobba idag hade jag inte kunnat säga nej. Då hade det här inte blivit min första lediga dag på två veckor.


Snacka om skillnad








Av Majje - 14 september 2007 23:02

I onsdags blev vi rånade. Det var andra gången nu under en två veckors period. Alla i personalen är jätte rädda och säkerheten har ökat nu markant. Ikväll jobbade jag till stängning och några meter ifrån mig hade jag 2 väktare. Sedan anslöt sig även 3 poliser och en till väktare. Jag har fan mer säkerhet än Micheal Jackson.

Ovido - Quiz & Flashcards