Alla inlägg den 14 januari 2007

Av Majje - 14 januari 2007 22:28

När man sitter på tunnelbanan ser man ett och annat... Jag har lagt märke ett flertal människor (ofta män och ofta är de studenter också) krokar upp ryggsäcken mellan benen. Så den hänger där och dinglar. Jag har undrat en tid varför man gör på detta vis. Följande har jag kommit fram till: 1) Man slipper ha den liggandes på sätet bredvid2) Man slipper ha den i knät och då slipper man även hålla i den3) Hänger man den på knäna så nuddar den inte heller golvet och blir därmed inte smutsigTill punkt nummer tre kom jag genast på en invändning: -Men då måste man sitta och bräsa hela tiden, vilket måste vara obekvämt under en längre period?Även denna fundering lyckades jag besvara.Jo, det är ju därför det är mest killar som gör detta. Dom sitter ju så. Gåtan är härmed löst. Men jag måste säga att jag tycker det ser urdumt ut. Det är säkert nån student från KTH som kommit på det där.

Ovido - Quiz & Flashcards