Alla inlägg den 15 januari 2007

Av Majje - 15 januari 2007 00:37

Haha, jag måste bara berätta om en rolig sak som hände i helgen.Jag umgicks med min bästa vän igår och strax innan vi gick och lade oss fick jag helt plötsligt för mig att fråga henne en sak. En snabb bakgrundsinfo bara: Min kompis hon är extremt sparsam när det gäller allting tror jag. Hon äter hela äpplen för att inte något ska gå till spillo för att dra ett exempel. Hon tycker att jag är slösaktig för att jag till exempel hyvlar bort de yttersta lagren på en nyöppnad ost och andra sådana saker, saker som jag tycker är normalt. IAF!Jag tänkte testa henne lite hur långt hur hon skulle gå egentligen när det kommer till sparandet. Så jag tänkte fråga henne en sak som jag var ganska säker på att hon skulle göra på samma sätt som mig. Så jag frågade: "Vad skulle du göra om du tappade din tandborste i toalettstolen, men det var bara vatten däri? Skulle du använda den?"Hon svarade lugnt och sansat "Jag skulle ta upp den såklart. Det är ju bara vatten!"Jag blir givetvis lite förvånad över att hon skulle använda den igen, för det skulle verkligen inte jag göra. Det tror jag inte heller någon annan än hon skulle få för sig att göra heller. Så då tänkte jag, nu ska jag fråga något som till och med hon skulle bli äcklad av. Så jag sa: "Men skulle du ta upp och använda den om det var kiss i toaletten då?"Hon svarar"Javisst, men jag skulle koka den först!"Jag blir helt chockad av hennes svar och börjar garva. Var går gränsen för henne egentligen? Haha. Sedan kommer det fram att hon har tydligen råkat tappa tandborsten en gång i toaletten, däri fanns även kiss. Då hade hon tydligen tagit upp den och kokat den. Helt otroligt asså. Jag frågade givetvis henne varför. Hon svarar att hon gör det för att hon vill inte stödja företaget som gjort tandborsten samt för att plasten är gjord av olja. Senare säger hon att hon skulle nog slänga tandborsten om den vore mycket väl använd.Hon är så jävla cool!

Ovido - Quiz & Flashcards