Alla inlägg under februari 2007

Av Majje - 11 februari 2007 18:36

Idag gjorde jag en kraftansträngning och plockade ner mina 6 julsaker: två ljuslyktor, två stjärnor, en glitterstjärna och en liten glitterängel. Tog totalt 3 min. Jag har inte haft kraft till det förens nu.

Av Majje - 11 februari 2007 02:56

Nu har jag i stort sett slutfört den första uppgiften på HDK´s arbetsprov. Jag är utmattad och trött efter tusen timmars petande och puffande. Papperet jag tecknat på är alldeles grått efter alla suddningar och märken från blyertspennan. Jag är inte nöjd. Inte tillräckligt bra. Bäst att jag inte gör mera nu, kommer säkert sluta med ett sönderrivet papper.One down, three to go! (Jag är så värdelös på engelska att jag var tvungen att kolla upp om jag stavat "three" rätt. Mycket riktigt hade jag det)

Av Majje - 10 februari 2007 22:45

Tydligen så får man en böter på 1500 kr om man inte sopar bort snön från biltaket innan man är ute och kör. Snacka om överdrivet. Nog bara en tidsfråga innan det tillexempel blir förbjudet med stålhetta i kängor (man kan ju sparka ner någon).

Av Majje - 9 februari 2007 16:50

Känn dig besegrad! JAG och ingen annan hann först!

Av Majje - 7 februari 2007 23:49

Är det bara jag som har lagt märke till att SL har ändrat varningsskyltarna i tunnelbanan? Jag måste säga att de nya är riktigt bra! Ni som åker tunnelbana vet säkert att på dessa skyltar står det att man ska akta sig för dörrarna, drag i nödbromsen och att det finns en hjälptelefon. Nu har man delat in varje "spalt" i en färg, nämligen grön, orange och röd. Texten med grön färg står inget om akut fara direkt utan mer info. Den med orange är mer farlig. Och tillsist den med röd är livshotande. Sedan är hjälptelefonen samt nödbromsen markerad med respektive färg från texten. Mycket snyggt och pedagogiskt för en gångs skull.

Av Majje - 4 februari 2007 18:20

Åååå, Björk ska komma till Roskildefestivalen! Jag vill!

Ovido - Quiz & Flashcards