Alla inlägg den 13 april 2007

Av Majje - 13 april 2007 14:04

Som vanligt har jag oturen att hamna hos en skitgubbe. Direkt när jag fick syn på honom ville jag bara vända mig om och springa därifrån. Han slöa och döda ögon som inte ens såg mig. Hans röst var släpande och tung. Han var nog runt 55-60 år och han var lång och spinkig. När han skakade hand med mig var handen kall och slö, precis som en fisk.

Fy jag hade gråten i halsen under hela undersökningen. Kände mig förnedrad av hans likgiltighet och hans spydiga kommentarer. Han konstaterade iallafall att det inte var något farligt utan trycket berodde på åderbråck. Jag försökte fråga honom varför det tryckte och då sa han bara kort "Det är vätska". Sedan lade han till "Det har väll du läst i skolan?". Jag krystar fram ett darrande skratt och skyndar mig fortare än blixten ut ur rummet. Min läkarskräck är bekräftad ännu en gång.


Rätt åt honom att han fick ta på mina svettiga fötter.

Av Majje - 13 april 2007 10:55

Idag ska jag till doktorn angående min vad. Jag har haft ett tryck där i nästan två veckor och igårkväll blev jag riktigt orolig. Så jag tog mod till mig och ringde till doktorn. Fick en akuttid idag. Usch jag är så nervös. Läkare är det läskigaste som finns. Dessutom ska jag gå till en gubbe!Jag återkommer.

Ovido - Quiz & Flashcards